Gruppetimer

NB! Timene varer i 55 min hvis ikke annet er presisert. Ved drop-in kan du betale kr 200,- for å trene valgfri gruppetrening eller egentrening, uten å være medlem på EXOLO.

BasisMage er en 25 minutters lang styrketime med fokus på mage og korsrygg. Du bruker enkle hjelpemidler som bosuball, matte og vektskive. Timen passer fint i kombinasjon med andre gruppetimer, eller rett og slett som en kort treningsøkt.

Dette er en time med 25 minutter pulstrening og 25 minutter styrketrening. Timen passer for deg som liker litt trinn og enkle koordinasjoner. På pulsdelen settes enkle trinn og kombinasjoner sammen til kondisjonslåter som får god fart på pulsen. Timen legges opp slik at alle får en utfordring, uansett treningstilstand. Timen passer derfor til både utrente og trente. På styrkedelen brukes enkle hjelpemidler som vektskiver, matte og egen kroppsvekt. Vi legger fokus på teknikk slik at det gir deg effekt ved å bruke de største muskelgruppene.

Utfordrende kondisjon-, styrke- og balansetrening på bosuball. Kondisjonsdelen utføres med enkle trinnkombinasjoner og stiller litt krav til koordinasjon. Som pause mellom pulstoppene trener du balansetrening og styrke med bosuballen som hjelpemiddel. Dette er timen som har alt, og passer for deg som liker tøff trening.

 

Enkel og effektiv kondisjons- og styrketrening i sirkel. Du jobber på ulike stasjoner med hjelpemidler som vektstang, vektskiver, stepkasse, bosu og egen kroppsvekt. På de ulike stasjonene trener du både styrke, puls, kjerne og balanse. Dette er en hard time for deg som liker det tøft og effektivt! Timen stiller ingen krav til koordinasjon.

 

DanceAerobic er en 55 minutter lang dansetime hvor du setter sammen trinn til en koreografi. Timen passer for deg som liker å danse. Her jobber vi etter blokkmetoden og legger på flere og flere trinn til vi til slutt har en hel koreografi. Her får du trent både pulsen, smilemusklene og hodet!

Fra tid til annen kjører vi EVENT-timer. Dette er timer som ikke er fast på timeplanen, men som er satt inn i en kort periode eller bare noen få ganger.

 

 

ExoloPluss er våre gruppetimer tilpasset deg som er godt voksen! Timene foregår med litt lavere tempo, litt lavere volum på musikken og har fokus på bevegelsesglede! Det er ingen aldersgrense – verken nedre eller øvre – for å delta på timene.

ExoloPluss Sal er en 55-minutters lang gruppetime med kondisjon, styrke, balanse og bevegelighetstrening i en pakke.
Timen settes sammen av lette trinnkombinasjoner hvor du selv bestemmer intensiteten, før vi jobber videre med styrketrening med egen kroppsvekt, strikker eller manualer. Vi avslutter timen med fokus på kjernemuskatluren, balanse og bevegelighet.

ExoloPluss Slynge er en 45-minutters lang gruppetime hvor du trener styrketrening med slynger. Slynge er en skånsom og effektiv måte å trene på hvor du kun jobber med egen kroppsvekt som belastning. Du kan enkelt justere selv hvor tunge øvelsene blir.

En ren kondisjonstime på gulv med masse energi og treningsglede. Timen inneholder enkle trinn og kombinasjoner og passer for deg som liker litt trinn og koordinasjon.

Langkjøring er en lengre spinningtime på 90 eller 120 minutter. Intensiteten her er roligere enn på kortere timer, og passer derfor fint både for nybegynnere og erfarne spinnere. Langkjøring er et must for deg som ønsker å forbedre utholdenheten, fordi denne treningsformen øker hjertets pumpekapasitet og musklenes evne til å utnytte oksygenet effektivt. I tillegg gir langkjøring høy forbrenning både underveis og etter økten, og kan på sikt bedre kroppens evne til å forbrenne fett i stedet for karbohydrater.

Masala Bhangra er en indiskinspirert dansetime. Det er en miks av feminine Bollywood-steg og maskuline Bhangra-steg. Bhangra er en folkedans fra Punjab i India.

Timen legges opp som en add-on-klasse hvor man lærer 10-12 steg i løpet av timen. Den passer for alle nivåer, både kvinner og menn. Kjempegøy, mye fart og bevegelse! Man danser til tøff indisk musikk og hører beaten fra dhol-trommene.

Det er bare fire instruktører i Norge som instruerer i dette, to i Oslo, en på Hov og Vibeke i Tromsø. Vibeke har kurs Level 1, 2 og 3 (høyeste nivå), og startet i sept 2012 på første kurset i Oslo. Etterpå har hun vært i Næstved i Danmark og to ganger i Mumbai i India for å delta på kurs. I tillegg danset hun det på scenen og på stand på Europas største Fitnessmesse FIBO i Køln, Tyskland i 2015.

Se mer om Masala Bhangra på:
http://masalabhangraworkout.com/

Vi bruker TRX-slynger og trener styrke, balanse, kjernemuskulatur og kondisjon. Her bruker du egen kroppsvekt som belastning. Timen passer for både trente og utrente.

 

En morsom og utfordrende dansetime på stepkasse. Her er det trinnkombinasjoner og utfordringer til deg som liker koreografi. Passer for deg som har trent step og dans før.

En time hvor du bruker stepkasse som ekstra drahjelp til å løfte intensiteten! Timen kjøres med enkle trinn og kombinasjoner som effektivt øker pulsen. Du arbeider etter intervall-prinsippet og veksler mellom pulstrening på step og styrketrening med vekter. Her har du virkelig sjansen til å «svette spiker» (om du vil), og timen passer for deg som liker harde timer og litt trinn.

En basistime med styrketrening med hjelpemidler som stang, vektskiver, bosu, strikk og matter. Du trenger ingen forkunnskaper for å være med. Du får grundig forklaring på hvordan øvelsene utføres, og individuell veiledning gis dersom det trengs. Timen stiller ingen krav til koordinasjon.

 

Kondisjonstrening på spinningsykkel. Vi har timer som varer 25. 45, 55 og 75 minutter og noe for enhver smak. Med Activio-systemet følger du med på pulsen din underveis i timen og får veiledning fra instruktøren om hvilken pulssone du skal ligge i.

 

SykkelIntervall er en 55 minutter lang spinningtime hvor du arbeider etter intervallprinsippet og veksler mellom høy og lav intensitet. Intervalltrening er spesielt effektivt for å øke utholdenheten, i tillegg til at du svir av kalorier og har det gøy! SykkelIntervall passer for deg som har syklet litt før.

Tabata er styrketrening ved høy intensitet. Man jobber intervallbasert med 20 sekunders arbeid og 10 sekunders pause per øvelse. En tabata-runde består av åtte slike intervaller, og man veksler mellom to og to øvelser. Forskning har faktisk vist at å trene én slik tabatarunde (totalt 4 minutter) fire ganger per uke kan være like effektivt som å løpe i 30 minutter! Utrolig, ikke sant? Vel, det er bare å prøve selv.

Dette er en velvære-time med massasje og stretching der vi bruker massasjerulle. Denne timen passer for alle og er et perfekt supplement for såre treningskropper som trenger litt ekstra pleie!

 

Mental og fysisk trening på styrke, balanse og bevegelighet. Våre instruktører instruerer asthanga, virya og hatha.

En dansetime med trinn og kombinasjoner til fengende latinamerikanske og internasjonale rytmer. Du Exolo. Foto: Marius Fiskum / www.mariusfiskum.notrenger ingen forkunnskaper for å delta. Mest av alt er dette gøy, og man glemmer helt tid og sted når man drømmer seg bort i rytmene!

 


Exolo

Exolo

Book time